۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۸۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

تواضع، ثمره علم است| انسان متواضع به مقامات بالا می‌رسد

تواضع، ثمره علم است| انسان متواضع به مقامات بالا می‌رسد
استاد حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه تواضع ثمره علم است، گفت: انسان اهل تواضع به مقامات بالا دست پیدا می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نجوای بندگی با بیان اینکه در مدرسه امیرمؤمنان باید درس آموز معنای واژه تقوا و اوصاف متقین بود، اظهار داشت: یکی از اوصاف متقین در خطبه معروف متقین (ملبسهم الاقتصاد) به معنای میانه روی است؛ رکن اساسی در معیشت اداره خانواده و جامعه، اقتصاد نام دارد.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه سلامتی روح و جسم، میانه روی در مصرف است، عنوان داشت: میانه روی در زمان داشتن و نداشتن از توصیه‌های مولای متقیان است که انسان را برای سختی‌های روزگار آماده می‌کند؛ زمانی که انسان مورد تهدید و تحریم قرار بگیرد با میانه روی در پیش گرفتن، مورد اذیت قرار نخواهد گرفت.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مصرف بیش از نیاز مخالف با اقتصاد و در حقیقت اسراف است، ادامه داد: سیره و منش تواضع گونه در خصلت متقین است، چنین تواضعی در قبال خدا و برای خدا می‌باشد، دعا و سجده‌های طولانی و قرائت قرآن همانا تواضع در برابر خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه متقین برای بندگان خدا تواضع می‌کنند، اضافه کرد: انسان اهل تواضع به مقامات بالا دست پیدا می‌کند، تواضع در واقع زکات جایگاه و مقامی است که خداوند به بنده می‌دهد.

وی با بیان اینکه تواضع ثمره علم است، گفت: تواضع از علائم انسان‌های بهشتی است، متقین در مجالس به دنبال جایگاه‌های برتر نیستند و در هر مکانی که باشد، می‌نشینند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات